søndag 17. april 2011

PÅSKE - litt her og der...!

I dag er det Palmesøndag og egentlig stod Jomfruslettfjellet-Rundt på kalenderen. Grunnet snømangel ble det avlyst. Turen gikk istedet til Sjusjøen for en skitur. Desverre var ikke sola ivrig på å gjøre oss brune i ansiktet i dag, men det var godt og varmt. Snøen smelter utrolig fort om dagen. Tipper skiføret på Sjusjøen og andre steder i nærheten er over på under 1 uke.
Det er min første påske der vi reiser etter snøen og står i fare for å ikke komme seg ut på ski når vi seinere i uke reiser på hytta. Akkurat det synes jeg er trist...blir ingen påske uten KvikkLunsj-turer, skriverier i boka på Synet i Valdres og gjenntatte "hei" i møte med blide skiløpere til fjells.
Uansett føre Må vi på hytta. Mulighetene vi har er totalt latskap eller biltur med tilhørende skiutflukt på Valdresflya.

Dagene siden siden siste innlegg har gått litt for fort. Vi gikk Troll-Ski Maraton for 1 uke siden i fantastisk vær. Turen var fin, men kunne ønsket min dagsform var litt bedre. Jeg var litt slakk i starten, men kom meg bra etterhvert. Startet en langspurt da det var igjen ca 35 kilometer - da følte jeg med frisk og hadde bra drag (tok litt tid å få igang kroppen). Tok igjen lederen og hadde forhåpninger om å gå fra i bakkene opp mot Pellestova. Planen gikk i vasken da jeg måtte stoppe opp for å ha på mer klister på skiene. Minuttene gikk og seieren glapp. Uansett en fin tur og jeg klarte å gå Ronnie skikkelig sliten :)

Den siste uka har det blitt mye alenetid siden Ronnie var på testsamling på Gålå med Skiforbundet. Dagene har gått med til skole, 3 dager jobb og det å finne tilbake løpesteget. Det siste er ikke lett og tar nok litt tid...samtidig er det jo ikke stress i det hele tatt...det er jo tross alt bare april.

Nå er det iallefall påske. Planlegger en ny tur til Sjusjøen i morgen - Ronnie er i testhumør og jeg må være med som prøvekanin. Deretter blir det jobb mandag og tirsdag. Etter det er det fullt fokus på påskeferie med eller uten ski, men iallefall på hytta og garantert finner vi også fram KvikkLunsjen :)

God påske!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar