lørdag 2. juli 2011

Norges flotteste løp!

I dag tidlig tok jeg turen til Damtjern på Ringerike. Et flott sted! Mange benytter seg av området til turer både til fots og sykkel. Tror at det er et eldorado også vinterstid. Med flotte grusveier og stier i alle retninger, er mulighetene mange til en vellykket tur.

I dag tok jeg turen for å delta i Norges flotteste løp, Nordmarka halvmaraton. Ikke bare er naturen flott, men selve arrangementet er strålende. Mannskapet gjør en fantastisk jobb. Løypa, tidtakningen, speakertjenesten og premiene er av ypperste klasse.

I et strålende løpsvær var det duket for mange flotte tider.

Jeg hadde som mål å løpe raskere enn i fjor og fortsette den fine framgangen jeg har hatt hittil. Åpningen var bra, dog at beina ikke føltes helt på topp i dag. Jeg merket fort at tiden kom til å bli bedre enn i fjor. Kroppen klarer og holde jevnere fart, samt har høyere maksfart enn før. Det er en god følelse og et konkret svar på at jeg er bedre enn før på akkurat det.

I fjor løp jeg et maksløp. Det vil si, jeg mener at det gikk kjempe lett i fjor og jeg mener at det nesten var årets prestasjon det året. Det bare fløt på i god fart. I år var ikke følelsen den samme. Jeg måtte jobbe mer med både kropp og hode, men samtidig gikk det betraktleig fortere. BRA! Da har jeg mer og gå på.

Tiden min ble nøyaktig 3 minutter og 30 sekunder raskere enn i fjor på 21 kilometer. Fornøyd!
Ble nummer 2, bak Kjersti Karoline Danielsen. Norges beste langdistanseløper. Hun løp fort, men skremte meg ikke med farten ;)

Se også artikkelen på kondis: http://www.kondis.no/spurtoppgjoer-i-nordmarka-halvmaraton.4939775-127676.html

Gå også inn på Ringsport sin hjemmeside: http://www.ringsport.no/

Nå blir det trening framover, både på beina, rullski, sykkel og styrke. Håper juli byr på flott treningsvær og god feriesteming!

1 kommentar:

  1. Veldig bra forbedring i fra fjoråret dette, gratulerer! Skal du gå for å løpe halvmaraton eller maraton i 2012?

    SvarSlett