mandag 8. november 2010

Nyter livet på Beitostølen!

Kom opp på Beitostølen lørdag kveld og nå sitter jeg her i ei leilighet som jeg deler med Ronnie, samt 2 andre smørere ansatt i Norges skiforbund... Det eneste jeg ser til de er etter kl 20 på kvelden.

Første skiøkt her oppe var på søndag morgen. Mye folk, men bra forhold i den 2,5 kilometer lange (korte) kunstsnø løypa. Bra forhold, men trått føre. Gikk en kort hardøkt klassisk. Må pørve å få kroppen inn i skirenn-modus siden det braker løs for ny sesong allerede fredag. Som alltid kommer de første skirennene litt for tidlig og det store spørsmålet er om man klarer å gå fort nok til at man kan si seg fornøyd etter endt løp.
Mitt fokus blir å gå bedre enn i fjor, gå bra på ski og senke skuldrene. Har en tendens til å ville for mye her oppe de første rennene og da blir alt bare mas og kjas i løypa.



Skal bruke disse dagene som gjennstår til å forberede hodet og kroppen på ny sesong og tenke positivt.
Skal også forberede meg på at Ronnie ikke kommer til å tilbringe en eneste helg hjemme før mars 2011.
Det er kanskje det som er tøffest, men han har lært meg at jeg skal ha fokus på meg selv....;)
I dag har jeg bare gått en rolig skitur skate og hatt en løpetur. I morgen blir dagen nokså lik bortsett fra at skiøkta blir klassisk. Onsdag er det dags for hardøkt i skate, før torsdagen blir brukt til rennforberedelser.

Fredag braker altså løs. Sesongen 2010/2011 blir sparket i gang. Håper og tror det blir en god sesong der jeg ¨klarer å ta et steg videre. Vår/sommer/høst treningen har gått bra og jeg har vist framgang i konkurransene jeg har deltatt i.

Flere og flere skiløpere ankommer. Stemningen og spenningen stiger. Jeg gleder meg og håper værmeldingen holder seg. Den viser snø fredag. Mitt favorittføre!
Nå er det bare å kose seg og nyte. Møte igjen skifolk og snakke om form, trening, forventing...ja, alle sier de har trent bra og er i god form...Jeg elsker livet som skiløper i Norge. Fantastisk miljø og fantastiske folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar