onsdag 25. mai 2011

Årets første terrengløp på Vind!

Det er onsdag og terrengløpene på Vind er i gang. Hver onsdag arrangeres det terrengløp i ulike lengder,  med registrert tid eller kun som trimmer.
I dag var det flott løpevær, dog litt mye vind, men med tørre stier. Det var duket for en fin kveld.


Jeg var med på vinnerlaget for Vind IL under stafetten som ble arrangert på Hadeland, lørdag 21.mai. Dette bildet er hentet fra arrangørens side:  http://www.kondis.no/hadeland-maraton-nr-17.4923064-127676.html


Gledelig mange barn og unge var det på startstrek i dag. Det var nesten slik at det ble for trangt til å løpe utover grassletta på Vind. Planen for i dag var å åpne moderat,  for deretter å komme inn i flytsona. Målet var å klare den kunsten det er å løpe teknisk lett uten å bruke for mye krefter.
Moderat tempo ble det ut fra start, men allikevel syntes jeg pulsen var i overkant høy. Selv om følelsen gav meg en indikasjon om at dette ikke gikk fort nok, prøvde jeg å jage på hele veien. Tempoet kom seg etterhvert og det ble faktisk ganske OK å løpe. Beina ønsket ikke å gi meg noen spesiell flyvende følelse i kveld, men håpet er at dette kommer.
Siste kilometeren gikk lett. Endelig kom følelsen av at jeg har mer å gå på.  Jeg ble klokket inn på 24 minutter og ca 50 sekunder!
Yes, jeg er fornøyd! Ny personlig rekord! Jeg har brutt 25 minutters grensa. For første gang på 3 år har jeg framgang rundt denne fine 6 kilometer lange løypa.

Noe overrasket, men destod mer gledelig over god framgang, på en dag som har bestått av 2 bra treningsøkter. Nå er det bare å begynne og glede seg,  samt lade bra fram mot helmaraton på Valdresflya!

PS: Ronnie er også i siget. Han noterte seg også for ny personlig rekord, med å presse seg så vidt under 23 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar