torsdag 2. juni 2011

Himmelspretten!

En rød dag på en torsdag, betyr langhelg og mye kos. I dag er det Kristi himmelfartsdag og forholdsvis fint vær. Det eneste jeg ikke skjønner, er at det blåser noe voldsomt på østlandet hver eneste dag nå. Enten er det vindstille og regn eller sol og vind - hvorfor? I dag var jeg ute på rulleski og er helt sikker på at vinden snudde seg med meg. Jeg hadde så å si motvind hele veien - er det mulig?

Dagene går fort. Snart er det sommerferie og alt som har med pensum å gjøre blir lagt til side en periode. Neste uke er det "ferie" fra den biten. Det skal bli godt!
Siden forrige uke har det gått litt i ett. I helga var vi både i bursdag og konfirmasjon. Veldig trivelig å møte alle, men helga blir jo på en måte brukt opp før vi har klart å registrere at det er helg. Da mandagen plutselig kom ønsket jeg meg en ny helg. For all del, jeg skal ikke klage. I dag er det jo en ny helg, allerede!

I går hadde jeg den siste hardøkta før MARATON på lørdag. Løp 3*10 minutter innover Tranbergdalen i ganske bra tempo. Målet var å holde igjen litt på tempo, men ble litt revet med av lett medvind og en  ganske så god dag. Tross litt høyere fart/puls enn planlagt ble det en kjempe fin økt som gav meg de svarene jeg ønsket. Nå er det bare å begynne og glede/grue seg til lørdag. Maraton er tøft psykisk. Iallefall den jeg skal løpe på lørdag. Tror det må være en av de tøffeste i verden, den som blir arrangert over Valdresflya. Starten er fin og lett kupert. Etter ca 10 kilometer begynner stigningen opp til toppen av Valdresflya. Målet er å ikke ha brukt altfor mye krefter da jeg passerer Vandrehjemmet ca halvveis. Det hadde vært artig at beina kunne gi litt gass på de siste 21 kilometerne, men jeg tror, av erfaring, at beina kommer til å skrike av diverse vondter. Allikevel, jeg gleder meg!
 Den beste følelsen er jo det å komme i mål (og være fornøyd med!) og ha gjennomført 42 kilometer på asfalt.
Målet er å løpe fortere enn i fjor, da tida ble 3 timer og 9 minutter.




Les mer på siden til kondis.no   De har publisert en forhåndsreportasje av løpet. Jeg skal gjøre mitt til å innfri et favorittstempel jeg har fått??!
 Bra blir det iallefall og ha mamma i bil, pappa og Ronnie på sykkel, samt mange, mange kjentfolk langs løypa. De heier på og gir meg ekstra guts til å løpe enda fortere!

http://www.kondis.no/fjellmaraton-i-straalende-vaer.4928589-127694.html

Ha en rikitg god helg alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar