mandag 6. juni 2011

Alle gode ting er tre - min tredje maraton og min beste maratonprestasjon!

Lørdag løp jeg min tredje maraton. Det var min andre Fjellmaraton, så jeg visste hva jeg gikk til!
I fjor ble beina som gele ved omtrent halvløpt distanse. Derfor prøvde jeg denne gangen og løpe lett og ledig. Planen var å ikke bruke altfor mye krefter i starten. Hodet var innstilt på å kjempe hardt og tankene gikk på å finne flyten, samt pendel på armene. Jo hardere en bruker armene, jo mer går beina av seg selv.

Løpet gikk nesten over all forventning! Det var en herlig følelse og kunne løpe billig, samtidig som farten var relativt OK. Målet før start var å løpe på rundt 3 timer, helst under. Resultatet ble 3.00.30 i sterk vind som tok både kropp og fokus til tider, men for all del. Min beste maraton er fullført og løper jeg 20 minutter raskere i en flat løype slik jeg gjorde i Oslo i fjor. Da begynner jeg å nærme meg de aller beste maratondamene i Norge.

Hvis dere vil vite mer om hvordan lørdagens løp var, anbefaler jeg 3 forskjellige sider. Bilder og video sier mer enn 1000 ord. Sjekk ut disse:

Dette står på nettsiden til Oppland Arneiderblad: http://www.oa.no/sport/article5628811.ece

Kondis.no har også bilder og tekst: http://www.kondis.no/gode-tider-i-fjellmaraton.4929014-127676.html

Sist, men ikke minst - den beste av den beste, sida som Geir Sveum har laget og står for, Gjovikidrett.com.
Her med en kjempe fin film, legg merke til den søte mannen på 88 år. Han sa til meg før han startet at han gledet seg til å delta i Fjellmaraton om 2 år - i en alder av 90! Jeg skal være glad om jeg er like sprek da jeg er 85+. Rett og slett imponerende! Her er siden: http://gjovikidrett.com/pages/posts/seier-til-marthe-myhre-og-petter-skinstad-i-fjellmaraton-117.php

Ha en flott uke!
PS: Legg merke til løpeklærne jeg løper i. De er fra CRAFT og er fantastisk gode. Skal du ha nye løpeklær - kjøp CRAFT! Vi har masse på Intersport Gjøvik :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar