onsdag 12. september 2012

Hallingløpet og gode treningsdager på hytta!

Vi er kommet fram til en hektisk konkurranseperiode. Flere helger på rad kommer det viktige løp. Derfor var det utrolig godt å få noen dager på hytta forrige uke. Frisk og klar luft. Sola viste seg hver dag, men samtidig var det en sur vind. Torsdag 6.september, kom denne sesongens første snø. Altfor tidlig spør du meg!
På denne tiden av året er fjellet det beste stedet å være. Fine høstfarger og tørre stier. Treningstimene bare flyr av sted i slike omgivelser.



Ronnie viser stadig stigende løpeform og det gir meg ekstra kick i å henge på han på intervallene. De går raskere og vi kommer lengre, sammenliknet med før. Vi har også løpt noen fine rolige langturer. Rulleskiene har også blitt brukt litt innimellom. Kjenner nå at beina har godt av enda mer variasjon.

På søndag løp jeg Hallingløpet. Det er et 15 km langt terrengløp med en kjempe fin trasè. Desverre er det altfor få folk som er med på denne konkurrasen. Den fortjener så mye mer! I år var de også heldige med været. Sol og perfekt temperatur for løp. Jeg er veldig fornøyd med løpet. Ble nummer 2 av alle deltakerne i mål, kun 13 sekunder bak raskeste gutt. Samtidig var tida nesten 4 minutter bedre enn året før, og da syntes jeg at det var det beste løpet jeg leverte i 2011. Nå i år holdt jeg bevisst igjen de siste 4 km. Bekreftet med dette at kroppen og beina fortsatt er ganske bra.

Resultatet fra Hallingløpet er godt å ta med seg videre nå. Førstkommende helg står Birkebeinerløpet på programmet. Det frister med pallplass i løpet og seier i trippelen totalt, men det er mange sterke jenter på start og alt må klaffe for at dette skal bli en realitet. Jeg må rett og slett levere mitt beste av det beste!

Lørdag 22.september står årets siste maraton for tur. Stedet er Oslo og de har igjen fått tildelt NM. Målet er medalje og en ny persolig rekord. Hadde vært gøy å avslutte maratonsesongen med en tid godt under 2.45.
Allikevel ser jeg virkelig fram mot dette løpet. Håper på god steming og bein som bare flyr av sted :)



Etter dette har jeg også sett meg ut noen løp, men har ikke bestemt med 100% for hva jeg går for. Jeg må se an formen, overskuddet, beina og kroppen generelt. Har lyst til å løpe både NM terrengløp, Furumomila og Hytteplanmila. Så vi får se hva det blir til. Det som blir det viktigste er å ta et løp av gangen og å ha fokus på kun det!

Nå er Birkebeinerløpet i fokus!


1 kommentar:

  1. Lykke til med medalje jakten til helgen, du virker godt rustet å i god form nå. God tur !

    -Løpe langt med et smil om munnen-

    SvarSlett