søndag 4. september 2011

Birkebeinerrittet, halsvondt og hundepasser!

Det er allerede gått 1 uke siden Birkebeinerrittet. Et ritt som for min del gikk over all forventning. God temperatur og oppholdsvær møtte oss på Rena lørdag morgen - heldigvis! Hadde ikke orket en reprise fra det kalde rittet i 2010. Bra bein og et offensivt hode, gjorde at jeg kom med i ei god gruppe før Skarmstadsætra. Litt irritert er jeg, at jeg ikke satsa mer og kanskje kunne blitt med i et enda bedre felt, men shit au... Brukte hodet og la meg bak i feltet og fikk ei god reise. Brukte min forsè i motbakkene og tok drajobben der. Følte meg bra hele veien og ble egentlig aldri ordentlig sliten. En veldig OK følelse å komme i mål på tiden 3.28.39. Det er ganske nøyaktig 30 minutter raskere enn året før, 3.plass i klassa og 15.beste dame... SUPERFORNØYD! Ved summering av trippelen etter 2 konkurranser leder jeg nå med nesten 5 minutter. Det skal bli artig å løpe den 17.september.

Natt til tirsdag denne uka våknet jeg med tidenes halsvondt. Det satt i helt til torsdag og med påfølgende potte-tett nese var formen heller laber. Trening har det derfor blitt så som så med, men det skader vel heller ikke med noen rolige dager.
Fredag følte jeg meg heldigvis ganske mye bedre og trente 2 rolige økter.

I går, lørdag, prøvde jeg meg med en kort hardøkt med løpesko. Gikk sånn helt greit, men bestemte meg for at den planlagte konkurransen i dag på Totenåsen skulle foregå uten meg. En dag til med rolig trening var det jeg trengte.

I morgen er jeg fit for fight med en hardøkt på rulleski. Skal bli godt og få kjenne litt på syra igjen.

Fra i går har jeg vært matmor for bikkja til mamma og pappa. Et stort kapittel for seg selv. Makan til stabeist og bortskjemt gutt skal man lete lenge etter. Depper og er misfornøyd når far og mor er borte. Da er det bare å sette alle kluter til for å prøve å gjøre det beste ut av det. Gi litt ekstra kos og brødskive med leverpostei servert bit for bit. Bikkjer er rare dyr, men jammen er de trofaste.
Nå er det dags for middag for 2- og 4-beinte. Deretter blir det et dilemma på hvordan jeg skal få ut bortskjemtklumpen på luftetur i dette regnet før det er sengetid.

Jaja...alt ordner seg! Skal oppdatere hvordan det går med både treninga og hundepass-prosjekt. Godt med litt spenning i hverdagen! :)

PS: Må få gratulerer "den gule fare", samarbeidspartneren min Mr. Fosheim med knalltid i Birken! 3.05 står det stor respekt av!  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar