mandag 12. september 2011

Hallingløpet - fint løp i høstfjellet!

I går tok jeg turen opp til Golsfjellet, nærmere bestemt til Oset hotell. Det regnet kraftig da jeg, mamma og pappa satte oss i bilen hjemme i Hunndalen. Vi hadde ikke kjørt altfor lenge før det begynte å lysne og det ble oppholdsvær. Ved ankomst Oset var det flotte forhold, dog litt vind, men ikke regn. Håpet var at det skulle holde seg slik.



Hentet startnummer og sjekket løypekartet. Da det var ca 30 minutter igjen til start kom det en skikkelig regnskur. Med sterk vind i tillegg ble det skikkelig surt å varme opp, men med flere lag Craft klær ble jeg god og varm.
Starten gikk og 47 løpere la i vei i forholdsvis frisk fart. Regnet avtok og sola tittet fram.
Løypa var rett og slett flott. Flere kilometer med varierende stigning i starten, som virkelig sprengte feltet. Da vi kom opp på toppen etter Guriset var det fine stier, tidvis krevende teknisk, men utrolig moro hvis en fant flyten. Terrenget var kupert slik at det var å holde jevn fart og presse på skikkelig i de sugende motbakkene.
Kilometerne fløy fort unna og plutselig var vi på toppen av slalombakkene som vi skulle løpe rett ned. Her var det bratt, glatt og sleipt. Da vi (endelig) var nede løp vi på veien retning Oset, før siste delen på sti.

For andre som lurer på om de vil delta ved en senere anledning vil jeg si at det bare er og melde seg på Hallingtrippelen neste år. Alle tre arrangementene er veldig bra, både med tanke på arrangørstab, trasèvalg og naturopplevelser. Løpet er iallefall perfekt trening til Birkebeinerløpet.

For de som lurer på resultater osv, sjekk ut: http://hallingtrippelen.no/

Jeg hadde gode løpebein og hadde ikke altfor mange mannfolk foran meg på resultatlista. Ingen vondter, takket være, supermannen - Ole Henrik Evensen som tar vare på beina mine. Nå er det bare å glede seg til neste helg :) Prøve å få litt overskudd - det er faktisk det vanskligste jeg gjør...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar