tirsdag 9. november 2010

Hvordan er livet sammen med en skismører?

Min kjære samboer, Ronnie, er glisjef for de norske langrennslandslagene. Fra sesongstart 1.november til sesongslutt rundt 1.april kan det være ganske ensomt hjemme. Han er mye på farten. Han kan f.eks. reise onsdag/torsdag og komme hjem mandag kveld. Av og til, eller ganske ofte kommer han ikke hjem mellom 2 skirenn helger.



Sesongen i fjor var spesiell. Med OL i Canada reiste han tidlig februar og var borte 1 måned. Det var lenge, men det gikk egentlig ganske fort. Så i fjor vinter var det ikke mye jeg så noe til han.

Jeg synes det er tøffest med all reisinga i starten av sesongen. Etterhvert aksepterer jeg det mer at han har det yrket han har, og blir mer inneforstått med at han må reise og bruke tiden sin på alle andre....
Samtidig setter man utrolig stor pris på det når han endelig er hjemme, men da går dagene altfor fort.
Sånn går nå vinteren. 1 frihelg er det han har. Gleder meg til det året vi kan feire hele jula og nyttårsaften sammen.

Han stortrives i jobben. Jeg ser han gløder og han gir virkelig alt for at resultatet skal bli bra. Samtidig tror jeg at de andre rundt han gir han feedback på at han gjør en god jobb. Han er fryktelig nøye og ønsker at de han smører for skal ha en god opplevelse på skiene.

For å være ærlig håper jeg ikke at han fortsetter som skismører i altfor mange år....Jeg har aldri likt det han driver med, men prøver å tenke positivt og at når han trives, trives jeg:) Kaller meg bare for "vinter-enke".
For jeg beundrer alle de andre kjærester, samboere og koner med unger som har sine menn ute på farten.
Det må være utfordrende å få til å fungere!

Nå på Beitostølen jobber de fra kl 7 på morgenen til middag på kvelden og noen ganger etter det også... Ivrige!

Kanskje jeg skal lage noen roboter som kan overta smørejobben, slik at jeg får Ronnie hjemme vinterstid?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar