fredag 21. desember 2012

2012 EN REAL OPPTUR! 2013 MED STORE FORANDRINGER!

Vi går inn i de siste dagene for dette året. Jeg ser tilbake på 2012 med et smil. Både i kropp og sinn har jeg hatt et godt år. Resultatmessig har dette året kanskje vært det beste - iallefall sett med løperøyne.



Siden mai måned har min satsing rettet seg mer og mer mot løping. Mesteparten av min trening har foregått med løpesko på beina, men med langrennstrening som innhold (mye pga manglende løpetrenings-kompetanse). Mange lange turer i skog og mark. Motbakkeintervaller og generelt lavt tempo på mange av treningsøktene. Sykkel har jeg brukt nå og da, samt at jeg deltok i 5 konkurranser på 2 hjul. Rulleski har blitt benyttet 5 turer. Pr.dags dato har jeg rørt skiene 12 økter, derav 5 konkurranser.

Av konkurranser vil jeg nevne dette av resultater:

# Min tredje Birkebeinertrippel-seier på rad - HISTORISK!
# NM gull maraton med ny pers på distansen: 2.44
# Totalseier halvmaraton på Valdresflya med ny pers på distansen: 1.14
# Løpt mine første 10 km konkurranser. Bestetid: 35.40

Kunne ha ramset opp så mye. Det har vært mange konkurranser i år og jeg har deltatt i veldig mye. 4 maraton på en sesong sier vel litt og i september måned hadde jeg vel i overkant av 85 km løpekonkurranse. Kjente de godt og i den siste konkurransen ble det real bråstopp!

Som sagt har året 2012 vært veldig bra! Stabilt godt!

2013 kommer til å bli enda bedre- håper jeg! ALT ligger tilrette for at det skal bli bra. Jeg har nå satt meg ned og tatt et valg. Et valg jeg er stolt av og veldig motivert for.
Skiene blir bortprioritert. Løpesko blir det som gjelder. NY KLUBB OG NY TRENER!

JACK WAITZ blir treneren min framover. Jeg ser så fram til å få et opplegg. En som kan klare å styre min iver etter å trene, en jeg kan stole på og en som skal få meg til å bli en bedre løper.
Sitat Jack etter å ha lest min treningsdagbok: "Jeg fikk ikke hakeslipp, Marthe - for jeg var vel litt forberedt, men at du har mye å gå på og store forbedringspotensialer, det har du". Ja, jeg har trent MYE. Egentlig litt uten mål og mening. Treningsgal person som nå skal lære å lytte til kroppen og andre. Jeg har virkelig nå satt meg et mål om å bli bedre og nå går jeg 100% inn for å bli en løper som kan representere Norge i framtidige mesterskap.

Alle distanser skal forbedres. Det blir store omveltninger i treninga, jeg skal lære meg å hvile og å starte i konkurranser med overskudd. Jeg tror og håper med nytt opplegg at tidene kan senkes betraktelig på de fleste distanser. Grunnen i bånn har jeg, nå skal jeg begynne å høste av det med RIKTIG trening.

NY KLUBB blir Sportsklubben Vidar. De har kompetanse. En drøss med gode løpere og treningskamerater. Samlingsopplegg og en iver i klubben til å prestere. Jeg ser så fram til alt dette nye og må innrømme at det dirrer i kroppen etter å komme i gang.

Jeg skal gi jernet når jeg skal gi det, og legge alt jeg kan i det for å bli en bedre idrettsutøver. Mat, restitusjon, trening, søvn, hverdagen - ALT skal bli bedre.

CRAFT er med meg videre, ADIDAS er med meg videre, SPONSORENE mine er med videre. Det setter jeg så stor pris på! Nå kan 2013 bare starte, for jeg starter på en ny reise som kan bli riktig så bra, bare jeg vil nok selv - og det vil jeg NÅ! Dette er en sjanse jeg bare får en gang i livet!

Følg med videre om dere vil! Samlinger, treningsøkter osv vil komme her.
27.desember går turen inn til Oslo for et møte med Jack på Vidar-kontoret. Da blir papirer i orden og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg går inn for å bli den beste MEG!

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!

PS: Tusen takk til Anders Braastad som bruker av sin fritid på å hjelpe meg med et spennende opplegg rundt hofter og bein i riktige posisjoner.... samt de andre som trener sammen med meg og holder meg med selskap da Ronnie er på farten - TUSEN TAKK!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar