onsdag 21. november 2012

Nå er det dags...

Ja, i morgen starter årets værste periode.... Ronnie starter sin reising med skilandslaget som glisjef. Derfor vet dere hvor dere skal henvende dere hvis de norske løperene har for dårlig gli i sesongen...:)


Årets skisesong er en av de værste faktisk. Det er mesterskapssesong og derfor innebærer det flere lengre perioder borte.
Når han reiser i morgen blir han borte til mandag 3.desember. Ny reise venter fra onsdag den 5.desember. Denne gangen går turen over dammen til Canada. Hjemreise blir det ikke før tirsdag den 18.desember. Da er det jo faktisk straks jul og litt julefeiring med familie på begge sider. En hektisk tid da alle skal besøkes i løpet av noen få dager. Avreise Tour de Ski er jo den 27.desember, så den lange julefeiringa blir det ikke.

Jeg får prøve å holde fortet flytende her hjemme. Det innebærer mange dager hjemme, mange middager som skal lages alene og mange netter alene. Det skal også sies at jeg mister en veldig god treningspartner.

Ronnie har laget noen leveregler for meg og de skal jeg prøve å holde. Det er ikke alltid like lett da jeg føler at jo mere jeg gjør - jo, raksere går tiden. Jeg HATER dødtid og stille stunder.

Derfor er Ronnie sine regler disse:

# Ikke trene meg i senk, men trene smart!

# Ikke jobbe meg ihjel med skole

# Ikke jobbe for mye på Intersport - det vil si at det ikke skal gå utover hvile og skole...

# Sove minst 6 timer om natta

# Hvile mellom slaga og restituere godt

Så får jeg bare starte med dette fra dag en og holde hodet høyt hevet. Heldigvis går jo tiden så fort nå, at kalenderen viser 1.april før enn man aner og en NY vår. Det gleder jeg meg til!


Jeg satser på at Kai passer godt på Ronnie i smøretraileren denne vinteren. Lykke til alle mann! Jobb som bare det, men husk at det er lov for dere også og ta en hvil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar