lørdag 4. desember 2010

OPPTUR!

Ja, nå er det lenge siden sist jeg har skrevet....BEKLAGER! Lover at jeg skal skrive litt oftere framover.
Mye har skjedd siden sist. Mye trening - fornuftig trening, litt tid med Ronnie og skitesting. Har også hentet min nye bil, en knall rød Polo Cross. Kjempefornøyd!!

Har desverre ingen nye bilder å legge ut. Skal bli flinkere til å ta bilder og må jo legge ut bilder av min herlige nye bil:)

Akkurat nå befinner jeg meg i Meråker. Her er det Spar-Cup i langrenn. I dag var første distanse, 15 km skate individuell start. Kunne ønsket meg fellesstart, men er stor tilhenger av distansen.
Det er kaldt her i Meråker, som ellers i store deler av landet. Da vi ankom stadion var det -20 grader, men det var aldri noen tvil om at vi skulle gå. Jeg hadde på meg mer klær enn vanlig og teipet ansiktet. Det hjalp!

Skirennet var en opptur fra Beitostølen, ble nr 13....Desverre var avstandene for store, men nå begynner noe rennfart å komme inn i denne kroppen. Jeg klarer fremdeles ikke å holde stor fart alene, men fikk en god rygg i Marthe Kristoffersen og hang meg godt fast. Klarte å gå bedre teknisk på ski og var mer på hugget da den ryggen dukket opp. Merkelig det der, men da syntes jeg ikke farten var avskrekkende stor...

Lærte mye av runden bak Marthe. I padling er hun rå, der må jeg trene mer. Elsker bakker, men mangler råskapen, nå skal den letes fram. Det blir terping framover på teknikk i høy fart, spesielt flater og bratte motbakker.

I morgen er et nytt renn, målet er å finne en god rygg og henge. Jeg har ikke fått til klassiskteknikken enda i år. Har fått trent lite klassisk til nå, men det blir også et fokus framover. Må finne flyten og ikke løpestilen.

Har allerede lagt slagplan fram til neste viktige renn. Spar-Cup og Scandinavisk-Cup på Savalen om snaue 14 dager. Gleder meg allerede til 10 km skate der fredag 17.desember. Da blir det en mer på hugget Marthe som står på start.


Neste helg blir det Lygnasæterrennet på Lygna, 10 km klassisk. Trenger alle de konkurransene jeg kan få. Det er eneste måten for meg å få mer guts og høyere marsjfart.

Men i morgen er det et nytt renn her i Meråker. Er bratte bakker så det er bare å hive seg inn i motbakkene med ny giv. Det er kanskje en løype som passer meg bra uten et eneste stakeparti uti løypa.

Gleder meg til i morgen og ikke minst til hjemkomst sammen med Ronnie. Skal nyte hele 3 fulle dager sammen med Ronnie før han tar turen til Davos og La Clusaz. Da blir det nemlig ikke gjensyn med han før søndag 19.desember....og da er det jul og juleferie:)

Kald hilsen fra Meråker, fra ei jente som er på opptur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar