torsdag 27. januar 2011

Første dag under NM i Steinkjer!

Må gi meg selv godkjent etter dagens første konkurransedag her i Steinkjer.
Skikkelig "TRØNDERVÆR" med regn og vind, men stemningen på stadion var det ingenting å si på.


Klisterføre er min favoritt da det gjelder klassiske konkurranser. Det er vanligvis lett å få feste og da klarer jeg å gå mer energibesparende på ski. Før start hadde jeg fokus på å gå med karftige bevegelser og ikke stresse med stakingen. Det skulle føre til mer framdrift i hvert tak og at jeg kom mer over stavene i stakingen.

Jeg følte jeg lykkes med begge deler. Første runde gikk for sakte, men teknikken fungerte. 2.andre klatret jeg meg oppover på resultatlisten og hadde jeg hatt mer trua og vært mer "tøff i huggu" kunne det blitt et bra resultat også.

Det viktigste jeg opplevde underveis i rennet var at kroppen fungerte og formen virkelig er på gang. Så nå sitter jeg har og bare gleder meg til lørdag da det er duathlon. Skal love å stille på startstreken da med et hode som skal jage. Det betyr at jeg skal være sliten da jeg går i mål - ja, det er lov og tørre å bli sliten i et skirenn.

I morgen blir det en rolig treningsdag. Planen er å gå en rolig økt før sprinterne trår til på stadion. På ettermiddagen håper jeg at Ronnie får tid til litt skitest av noen nye ski som er høyaktuelle til lørdag.

Nå blir det fokus på lørdag og årets første 15 kilometer. Lengre skirenn og mange flere motbakker enn i dag, som desverre for min del inneholdt litt for mye pigging.

Ja, takk til mer TRØNDERVÆR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar