tirsdag 19. juli 2011

Sommeren bare suser av gårde....!

Nå er faktisk juli på hell også. Det er igjen noen dager, men snart er det august og det betyr at høsten nærmer seg med stormskritt. Må innrømme at jeg ikke er helt med på akkurat den enda. Vi har jo tross alt nesten ikke opplevd sommeren enda....HVOR BLIR DET AV SOLA???!

Jeg er egentlig ikke så opptatt av vær og vind, men alle vil vel ha sol og gode temperaturer?

Fram til nå har treninga rulla på ganske så bra. Jeg er fornøyd og jeg merker framgang. Hodet er blitt tøffere og jeg klarer å mobilisere enda mer krefter enda så sliten jeg er. Det er positivt...det er mer guts og slik blir det resultater av. Godt er det å se at jeg har løpt raskere, syklet raskere og at rulleskitreninga virker å gå lettere enn før. Samridig som det er lett å sammenligne med alt en har gjort før, er jeg i det moduset om dagen at jeg skal se framover og se på at hver trening er en viktig trening til å terpe og lære seg noe nytt.

Samtidig er det lett å trene både mye og økter med hard intensitet da min kjære, Ronnie, er i god form og i skikkelig treningsmodus om dagen. Treninga starter kl 8 på morgenen og det er herlig å ha første økt ferdig mellom kl 10-11. Da blir det mye igjen av dagen.

Mai ble det trent 80 timer, juni ble det 85 og juli kommer jeg til å ende opp på 90 timer og kanskje litt til :)

For å nevne forrige uke (uke 28), inneholdt den:
# 15 timer løp
# 9 timer rulleski
# 3 timer sykkel
# 2 timer+ styrke

Innholdet i disse timene var bl.a. 3 harde økter, 2 styrke økter, 2 spenst/hurtighet og resten rolig trening.

Sommertrening er herlig! Jeg får overskudd av å nyte sommeren, bare været snart bedrer seg :)



Nå har jeg hatt 2 rolige dager med rolige turer. En ny rolig tur i morgen før jeg på torsdag starter en bolk med hardere økter. Det vil si hardøkt 5 dager på rappen med påfølgende rolige andreøkter.
Disse dagene skal vi tilbringe på hytta på Vaset. Kanskje min kjære sponsor Eivind Fosheim kommer for å bli med på noen av de (du er hjertelig velkommen, Eivind :) )

Ha en flott uke og husk å nyte dagene...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar