torsdag 22. september 2011

Det nærmer seg høstens siste høstmål - NM-maraton!

Det er nå bare 3 dager til siste høstkonkurranse. NM maraton skal løpes på søndag i Oslo. Vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg. De siste dagene skal brukes effektivt. Det blir litt trening, 1 dag med jobbing og lørdag blir det mest mulig avslapping. Adidas skoene står klare til bruk, de er nye, men prøveløpt. Jeg digger følelsen av nye sko. Det gir en svevefølelse. Håper jeg finner den følelsen på søndag og jeg håper den varer lengst mulig.



Dagens Næringsliv har i dag en artikkel om maraton. Alt stemmer! Maraton er vondt. Før eller siden blir det vondt. Jeg opplevde vondheten etter 21 kilometer i fjor, men klarte å holde hodet på den positive siden og kom meg i mål på en bronse-plass i NM.
Det var jeg veldig fornøyd med. Årets mål er også helt klart medalje - samt ny pers. Det siste er kanskje det viktigste for min del...det er det jeg kan få gjort noe med uten at konkurrentene kan ha noen invirkning.
Les artikkelen her:  http://www.dn.no/dnaktiv/article2228308.ece

Min gode venninne gjennom mange år, Elisabeth Sveum, har valgt å flytte til Tyskland for å bli en enda bedre terrengsyklist. Det står det respekt av! Utrolig modig gjort og jeg er sikker på at med hennes vilje og vinnerskalle kommer resultatene til å bare bli bedre og bedre. Med flere år og med mer rutine blir det garantert muligheter for å høste inn resultater på høyt nivå.
Onsdag 12.oktober setter jeg meg på flyet nedover til Tyskland for å besøke Elisabeth. Det skal bli ordentlig gøy og hyggelig å få noen kvalitetsdager sammen.

Nå er imidlertid alt fokus rettet mot NM maraton! Oppfordrer alle som har lyst på en søndag i Oslo, til å ta turen for å heie på nesten 16 000 løpere. Jeg hadde satt stor pris på solid heiagjeng! :)

1 kommentar: