torsdag 20. september 2012

Jeg er klar for NM i maraton!

Hurra!!! Jeg er klar! Leggen fungerer og har oppført seg bra denne uka. Hevelsen jeg hadde er gått ned og det er bare å trå til på lørdag.

Gjennomførte en god hardøkt i går, så nå er det bare å kose seg fram til starten på Rådhusplassen i Oslo kl 10.25, lørdag 22.september.
På ønskelista mi står det fint vær, men egentlig så betyr vær og vind veldig lite for meg når jeg løper. Fint vær ønsker jeg meg mest for alle de som ser på - publikum. God stemning hjelper alltid på. Da det begynner å røyne på for oss som løper maraton, er publikum veldig gode å ha.



Jeg har et mål for helga, det er et mål som ikke handler om andre - det står kun på meg selv. Jeg vil ikke være 100% fornøyd om jeg ikke løper fortere enn min personlige rekord på 2.45. Plassering bryr jeg meg lite om, for det kan jeg ikke bestemme over. Det handler da om mine konkurrenter.
For første gang på en maraton er jeg innstilt på å bli skikkelig sliten. Derfor skal jeg ikke ha energi eller bein til å løpe meg ned etter å ha krysset målseilet. Det høres kanskje brutalt ut, men det er åpenbart noe jeg ønsker å gjennomføre.

Så jeg har en oppfordring til alle jeg kjenner og ikke kjenner om å ta turen ned til Oslo på lørdag førstkommende. Vi løper en kjempe fin løype 2 ganger, der mulighetene for å se oss flere ganger pr. runde er tilstede.

Kom, kom! Jeg gleder meg til 42 fine, innholdsrike og kjempende kilometer.  

2 kommentarer:

  1. Dette var god lesning Marthe. Ønsker deg masse lykke til på lørdagen. Måtte du notere ny bestetid på distansen ;-) Krysser fingrene for det !! Go-go-go!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med løpet i går :) Så deg løpe i en gjeng av raske gutter, utrolig imponerende!

    SvarSlett