mandag 29. oktober 2012

Skal løpe for Norge for første gang!

Forrige uke fikk jeg en telefon fra Norges Friidrettsforbund. Jeg er uttatt til å løpe Nordisk terrengløp i København 10.november. Distansen vi skal løpe er 7,5 kilometer.

Dette blir mitt første løp med NORGE på ryggen og den første turen sammen med gjengen fra Friidrettsforbundet. Det er Jack Waitz som skal være hovedleder for oss jentene.
Jeg gleder meg masse. Det skal bli kjempe gøy og en helt ny opplevelse.

Derfor blir de neste dagene viktige. Jeg må trene bra og smart. Hovedoppgaven min blir på å skaffe overskudd. Noe jeg er elendig på....men skal gjøre mitt beste. Jeg vil ikke reise til Danmark bare for å delta, men jeg vil gjøre det bra. Samtidig som at det er en individuell konkurranse, blir de 3 beste fra hver nasjon rangert i en lagkonkurranse. Der har jeg lyst til å være med. Samtidig er Nordisk uttak til Europamesterskap i desember. Det frister å gjøre en god figur og bli vurdert til videre oppgaver.



Dette medfører imidlertid at åpningsrennene på Beito blir ekstra spennende. Jeg kommer til å få minimalt med skigåing før de første rennnene... Planen er å gå første skitur førstkommende søndag. Dagene før avreise til Danmark blir brukt til rolige skiturer, men hardøktene blir utført på beina. Så får jeg reise til fjells rett etter ankomst Norge igjen og ta 2-3 hardøkter på ski, før det da blir skirenn fredag den 16.november.

Har aldri vært så dårlig forberedt til skirenn noen gang før. Med 8 rulleskiturer i år - ingen hardøkter, kan resultatet på Beito bli katastrofalt dårlig, eller kanskje det motsatte - veldig bra. Med dette mener jeg da at med ambisjonene lagt langt, langt ned, kan jeg stille på startstrek uten resultatmål og med senkede skuldre. Kan jo sjokke kroppen med skirenn og få et resultat jeg da blir fornøyd med? Eller er dette bare en ønskesituasjon? Tiden vil vise.... Først skal jeg trene smart, men tanke på Nordisk terrengLØP og gjøre mitt absolutt beste.

NÅ LØPER VI! Bryr meg ikke å løpe i nesten 20 centimeter nysnø. Krydrer bare treninga det og gir litt ekstra kraft i frasparkene. I morgen venter en god hardøkt med de lokale hardhausene her hjemme. Heng på!

Her er de jeg skal reise sammen med til Danmark:



Kvinner jr. (4.5 km)
Navn Klubb
Heidi Mårtensson Modum
Ida Meli Narbuvoll Ren-Eng
Elisabeth Angell Bergh Haugesund
Marthe Olsen Selsbakk
Ingvild Sangesland IL Vindbjart
Aurora Dybedokken Tyrving
Menn jr. (6 km)
Ferdinand Kvan Edman Sturla
Sindre Løchting Orion
Jørgen Frost Bø Ull/Kisa
Magnus Sirnes Hjellum Haugesund
Erik Udø Pedersen Holum
Kristian Tjørnhom Kvinesdal
Sander Sekkingstad Terum Aurland IL
Kvinner senior (7.5 km)
Karoline B.Grøvdal SK Vidar
Veronika B. Blom SK Vidar
Ingeborg K. Lind Gular
Kirsten Marathon Melkevik Gular
Karianne Grefsrud Søfting SK Vidar
Marthe Katrine Myhre Gjøvik
Menn senior: (9 km)
Urige Buta Haugesund
Ørjan Grønnevig GTI
Eirik Gramstad SK Vidar
Marius Vedvik Gular
Johan Bugge Eidsvåg
Asbjørn Ellefsen Persen Tjalve
Øystein Sylta SK Vidar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar