mandag 4. april 2011

Ulsjøløpet 2011 er nå historie...

I går var det dags for årets Ulsjøløp. Dette skirennet blir i utgangspunktet arrangert Skjærtorsdag, men pga sein påske i år ble det altså arrangert en helt vanlig søndag i april. Det var i grunnen like greit. Med strålende sol og mange varmegrader var det påskesteming og sørpe snø.

Ulsjøløpet er i mine øyne et kjempe flott arrangement med avslappet stemning. Hvert år er det alltid like mye folk langs løypa som lager liv og røre. Løypa som vi går er ganske flat. Derfor går mange av de beste guttene på blanke ski og staker rundt de vel 11 kilometerne. I år var kanskje ikke det noe sjakktrekk med i overkant løse løyper. Stavene forsvant relativt raskt ned i snøen noen ekstra centimeter.

For min del var det eller har det aldri vært noe alternativ å stake rundt. Klister og grov struktur under skiene var iallefall min fasit. God gli og OK feste gav et bra resultat selv om dagsformen kunne vært bedre. Var ikke dagen da det sprutet i armer og bein, men så har vel programmet med lange løp kommet litt vel tett i det siste. Det ble seier totalt og min tredje strake, dermed ble det med vandrepokal hjem til odel og eie. Samtidig er arrangøren helt fantastisk i valg av premier. Første året fikk jeg Torpa votter, andre året fikk jeg Torpa lue og i år hadde de strikket Torpa sokker :) Herlig!!!!! Veldig fine strikkeplagg og fantastisk varme.

Ellers så er jeg veldig imponert over min kjære, Ronnie. Selv sier han at han er i VELDIG dårlig form og ganske utrent, men det å være 40 sekunder bak Petter Soleng Skinstad og Vetle Thyli er i mine øyne veldig bra for en såkalt utrent....??....  Samtidig sa han at hvis han hadde fått trent ei uke til så kunne han tatt de sekundene...ja,ja.... Utrent er du ikke Ronnie, men jeg vet hva du er god for..og du slutter aldri å imponere.

Hva nå framover? Nå er det bare å lade opp til årets fineste skitur/skirenn, Troll Ski Marathon. Det er et 95 kilometer langt skirenn som jeg gleder meg veldig til! Start er lørdag morgen kl 8 på Venabygdsfjellet og målgang er forhåpentligvis ca 5 timer etterpå ved Sjusjøen skistadion.


PS: Må nevne at under årets Ulsjøløp slo jeg for første gang denne vinteren (og kanskje for første gang i historien) min kjære sponsor, Eivind Fosheim i Fosheim Sag og Høvleri AS http://www.fosheimsag.no/
 med 1 fattig sekund!!! Kanskje det blir revansje for han under Jomfruslettfjellet-Rundt om snaue 14 dager....? :) Uansett en vanvittig sprek mann både når det gjelder ski og sykkel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar