søndag 6. februar 2011

Hallingrennet - tidligere Golsfjellet Rundt!

I dag tidlig satte jeg og Ronnie oss i bilen retning Oset høyfjellshotell på Golsfjellet. Det var strålende sol og 10 kalde grader hjemme.


Ankom Oset ca kl 9.30. Sterk vind gjorde at det var surt å bevege seg utenfor bilen. Vi spsite litt og testet ski. Det gode gamle skiparet kom seirende ut av testen i forhold til det nye. Jeg valgte godt feste i forhold til supergli.

Starten gikk kl 11.00. Det var mange på start, men jeg kom rimelig godt ut fra start. Feltet sprakk opp relativt fort. Det dannet seg små grupper pga sterk motvind de første kilometerene. Jeg prøvde hele tiden å lete opp nye rygger å ligge bak, men sporskifter og mye gåing alene i et spor tappet unødvendig med krefter.
Jeg la meg til ro i en gruppe på ca 10 mann. I motbakkene kjente jeg at det var lett å gå, derfor gikk jeg fra "min" gruppe og fant en mann som gikk bra på flatene. Det var lett å ligge bak og kunne vel egentlig tenkt meg å gå litt raskere, men i forhold til de andre gikk vi fort. Vi tok igjen stadig flere folk. Ronnie stod bak toppen på Storefjell for å heie. Da var det ca 16-17 kilometer igjen til mål. Ha la seg i rygg og fulgte helt inn til mål. Jeg hadde mye krefter igjen de siste kilometerne og den siste mila tok jeg igjen mange slitne skiløpere.

Hallingrennet var et flott skirenn og fantastisk natur. Lange harde sammenhengende motbakker, lange stakepartier og korte bratte nedoverbakker førte til 2 timer og 40 minutter uten særlig hvile. Kjempe gjennomkjøring og det er etter slike renn jeg håper å kunne løfte formen enda et hakk.
Anbefaler flere til å ta turen til neste år. Årets forhold var tunge - drevsnø og vind... Birkentrening på sitt beste.

Litt sliten ble jeg, men ikke sliten nok - tror nok at jeg kunne gjort litt mer drahjelp for mennene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar